Teamviewer

Als je problemen ondervindt met het Omgevingsloket, kan de helpdesk je beter begeleiden wanneer ze kan meekijken op je scherm. Dit is mogelijk dankzij een programma zoals Teamviewer, dat je vooraf download op je pc. 

Wat moet je daarvoor doen?

  • Download teamviewer.
  • Er opent een pagina die aan het laden is. Onderaan in de gele balk klik je op 'uitvoeren'. Zo wordt het programma geïnstalleerd op je pc.
  • Wanneer je teamviewer opent, zie je je ID en wachtwoord ingevuld staan. Het is de ID die je aan de helpdesk doorgeeft wanneer ze je scherm wil overnemen om je te begeleiden. 

Disclaimer

  • De omgevingsvergunning (OV)-helpdesk is niet aansprakelijk voor de geïnstalleerde software op de computer van de gebruiker.
  • Databescherming (o.a. back-up) valt onder de volledige verantwoordelijkheid van de gebruiker.
  • De OV-helpdesk is niet aansprakelijk voor fouten waarvoor zij niet verantwoordelijk is, ook al treedt ze op op het moment van de interventie.
  • De OV-helpdesk kan de pc van de gebruiker niet bereiken zonder zijn/haar expliciete toestemming. Door het meedelen van de private toegangssleutel geeft de gebruiker impliciet toestemming om zijn/haar pc op afstand te laten overnemen.
  • De OV-helpdesk installeert zelf geen programma's op je pc.
  • De gebruiker ziet altijd welke handelingen de OV-helpdesk uitvoert op zijn/haar pc.
  • De gebruiker heeft steeds de mogelijkheid om de remote sessie te onderbreken als hij/zij dat wenst.

Aanmeldmogelijkheden:

> ga naar het loket

Enkel voor opvolging van bestaande DBA-dossiers, ingediend vóór 2018.